Het land der ladyboys - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Astrid en Levi - WaarBenJij.nu Het land der ladyboys - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Astrid en Levi - WaarBenJij.nu

Het land der ladyboys

Blijf op de hoogte en volg Astrid en Levi

22 Juli 2014 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Vrijdag 11 juli

In de ochtend nog in Yangon en maar ruim een uur later op Thaise bodem. Bankok, wat een verschil vergeleken met Yangon. Als we hier als eerste waren geweest, hadden we het waarschijnlijk ontzettend vinden stinken en chaotisch gevonden, maar vergeleken met Yangon is dit een genot voor onze neuzen en wordt er bijna beschaafd gereden. We besteden onze middag in een gigantisch winkelcentrum met ontelbaar kleine winkeltjes om wat dingen te kopen die we nog nodig hebben. 's Avonds vertrekken we weer zoals gewoonlijk 2 uur later dan gepland en ook tijdens de reis zitten weer een paar erg lange stops. Eerst 2 uur omdat de buschauffeur een dutje moest doen en vervolgens ruim 3 uur omdat we op de veerboot van 6: 30 moeten wachten.
Uiteindelijk komen we om 12 uur aan op Koh Phangan, het party eiland van Thailand, waar de alombekende full moon party zal gaan plaatsvinden. We slapen hier voor het eerst in een dorm met 4 stapelbedden. We maken kennis met twee Nederlandse jongens aan de bar en gaan daarmee uiteten. Helaas moet een van de jongens na het eten naar het ziekenhuis door een infectie van 3 insektenbeten. We gaan dus alleen naar onze dorm en komen er daar achter dat naast ons bed twee meisjes uit Alkmaar slapen die net voor ons in Myanmar zijn geweest en in Australië Maud en Lisa hebben leren kennen, over toeval gesproken. Naast hun slapen twee Belgen waarvan er 1 met ons en de twee meiden meegaat naar de jungle party. Bij binnenkomst zien we een box ring waar een muay thai wedstrijd bezig is en even verder zijn een aantal mannen gekke tricks aan het doen met ijzeren stokken met vuur. Ook de dj-booth zag er super tof uit. Veel dansjes later, als we op het punt staan naar huis te gaan, begint het te gieten van de regen en zijn we al tot op onze onderbroek nat als we de taxi instappen.

De volgende dag bestaat vooral uit een beetje uitbrakken. Jammer genoeg komen we er achter dat de jongen(Tommy) die naar het ziekenhuis moest daar zelfs geopereerd is en daar meerdere keren per dag terug moet komen. Opeens vinden we muggen toch een stuk enger...
Na het kopen van wat blacklightverf en kleding spreken we met twee Amerikanen en een aantal Nederlanders af op de preparty. Alle artistieke gevoelens komen naar boven en de mooiste beschilderingen verschijnen op elkaar. We nemen de taxi naar de full moon party, maar lopend naar het feest raken we elkaar in de straatjes al kwijt... Er ontstaat nu een groepje van vijf en drie. Met 30.000 man op een strand is elkaar terugvinden bijna onmogelijk. We hebben elkaar dan ook niet meer gezien. Allebei hebben we het feest op een andere maar een heel toffe manier beleefd en dit is er zeker een voor op de bucketlist dames en heren. Beste feest tot nu toe moet ik (Levi) toch denk ik wel zeggen. De preparty, de gekke mensen, de geweldige locatie en de euforische sfeer maakte het een geweldige avond. Na weinig of geen slaap en een rustige dagje, met een vroeg avondje aldus de Koh Phangan normen (een uurtje of 2 a 3) relaxen we nog wat met onze Nederlandse en Amerikaanse vrienden en gaan aan het eind van de middag naar Koh Tao.
Als we bij ons hotel aankomen, blijkt onze reservering niet te zijn doorgekomen en moeten we ergens anders slapen. Gelukkig wordt dit meteen geregeld. De volgende dag proberen we het nog eens en lukt het wel, alleen beginnen we nu iets later met onze duikcurcus. Omdat we weinig tijd hebben en nog zoveel meer willen zien in Thailand kiezen we voor de versnelde cursus van 3 dagen in plaats van 4. Hierdoor komen we in een lekker klein groepje met twee andere Engelsen. Na een hele dag alleen maar theorie te hebben gehad, gaan we een ochtend in het zwembad, een middag twee 12 meter duiken doen en de volgende dag twee duiken waar we er eentje zelfs tot 18 meter gaan. Dit is onze maximale diepte. We moeten onder water allerlei skills kunnen beoefenen. Dit gaat ons beide erg goed af. Na nog wat formaliteiten en een leuke video van hebben we onze PADI gehaald :). We hopen op Java ook te kunnen duiken, want dit smaakt zeker naar meer.
's Avonds gaan we met nog meer Engelsen op weg naar een feest. Althans dat dachten we, blijkbaar gaan we naar een ladyboy show haha. Met gezonde nieuwsgierigheid gaan we hier naar toe maar het blijkt echt een geweldige show te worden waar we nog met veel lol op terugkijken. Maar ook met veel verwondering, want sommige waren gewoon veel te mooi... en een paar hadden zelfs echte titties!? Na de ladyboyshow gaan we nog even naar een strandfeestje maar we maken het niet zo laat. Om 6 uur gaat de boot, maar om 4 uur staat Levi al te kotsen, waarschijnlijk weer iets verkeerds gegeten, nee echt niet van de drank! Met een boot, bus, en nog een bootreis in het vooruitzicht is dit niet heel fijn. Gelukkig zijn er op de boot magic pills tegen zeeziekte en gaat de reis oke en heeft Levi gelukkig veel kunnen slapen. Aan het eind van de middag komen we aan op Koh Phi Phi, bij eerste indruk een erg gezellig maar toeristisch eiland.

• 22 Juli 2014 - 22:22

Loes:

Allemaal heel spannend en avontuurlijk maar al die beestjes niks voor mij.

Maar als ik het zo lees moet je veel geduld hebben bij dit soort reizen niets gaat op tijd ,volgens mij.

Maar fijn om weer wat te lezen van jullie avontuur pas op jullie zelf en wij wachten op een volgend berichtje.

Groeten Loes en Joep.

• 23 Juli 2014 - 09:57

Maud:

Aaaah ik wil terug!! Klinkt allemaal super alweer/nog steeds leev. Groetjes aan Astrid xxxxxx

• 23 Juli 2014 - 11:49

Oma Beps:

Hai lieverd, wat maak jij een hoop leuke dingen mee. Heb je lekker gedanst? Leuk hoor! 4 weken zitten er alweer op. Wat gaat het vlug hè . Levi en ook Astrid nog heel veel plezier in de komende 4 weken! Met veel groetjes en een dikke zoen van oma Beps

• 23 Juli 2014 - 23:26

Yvonne:

Zo leuk om jullie verslagen te lezen, jullie maken over het algemeen leuke dingen mee Geniet ervan..........