Koh phi phi - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Astrid en Levi - WaarBenJij.nu Koh phi phi - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Astrid en Levi - WaarBenJij.nu

Koh phi phi

Blijf op de hoogte en volg Astrid en Levi

05 Augustus 2014 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Een prachtig eiland dat niet geheel tot zijn recht komt door het overvloedige zuip toerisme. Jaja hoor ons nou, 18 en 19 jaar oud klagend dat het eiland te veel feesten is. Het is niet dat we niet van een feestje houden, maar elke bar vol met alleen maar Engelsen die hier alleen komen om geheel naar de klote te gaan, is ons toch wat veel. De eerste avond voel ik me te kut om uit te gaan, dus gaan we dan ook vroeg naar bed. Na de volgende dag besteed te hebben aan wat relaxen en het verkennen van het stadje gaan we wel uit met twee Nederlanders die we op de weg hierheen hebben leren kennen. Overigens voor we uitgaan moeten we ons natuurlijk wel fatsoenlijk klaarmaken. Dus als Levi de douche instapt en de deur niet meer open krijgt, moet hij gered worden door vier Thaien die de deur proberen open te breken, in te trappen, tegenaan te duwen en te trekken. Dit levert een zeer komisch tafereel op. Maar goed, gedouched en wel gaan we even snel wat eten en naar de bar. Dit is best heel gezellig, maar als we daarna naar een club op het strand gaan waar elke tent elkaar probeert te overtreffen, staat de muziek zo hard dat er geen woord te wisselen valt. Daar bovenop was het best een beetje kut muziek. Met een tijd die voorbij kruipt besluiten we maar te gaan pitten.

De volgende dag gaan we een tour doen. Omdat we wakker worden met hevige wind zeggen we het cliffdiven af. Voor 200 bth pp extra hoeven we niet perse van een klif te worden geblazen. We gaan dus de wat saaiere, maar uiteindelijk een tour doen die door de mensen op de boot zeker leuker is. We varen naar monkey beach. Als we hier aankomen liggen hier nog zo een 20 b ootjes en om en nabij dus ook zo een 200 a 300 man. De apen laten zich absoluut niet zien, en als iemand een opmerking maakt dat volgens hem wij zelf de apen zijn, heeft hij waarschijnlijk groot gelijk. Als de meeste boten weg zijn en ook wij op het punt staan te vertrekken komen opeens de apen toch het strand op gerend. De alles behalve schuwe, bier drinkende apen leveren een aantal zeer leuke foto's op. Vervolgens gaan we naar een ander eiland, waar we heerlijk snorkelen en in een prachtige omgeving een broodje eten. Volgende stop is maya bay van de film The Beach. Door de heftige golven kunnen niet het strand opvaren maar moeten we zwemmen naar rotsen en over een smalle doorgang klimmen met een touwladder. Helemaal veilig natuurlijk... Het is hier mooi, maar door het heftige weer kunnen we hier niet zo van genieten als de lunchplaats.
Nu terug naar monkey beach, wachten tot het donker is en dan zwemmen met lichtgevend plankton. Wauw, dit is wel een hele vette ervaring! Nog even een drankje doen, dan inpakken en slapen maar.
De volgende dag komen we na een boot en busreis rond een uur of 2 in Khao Lak aan. Een dorp vlak bij natuurpark
Khao Sok waar we graag een dagje willen besteden. We regelen die dag wat dingen en gaan dan de volgende dag al om 6 uur richting Khao Sok. Het regend en regend en regend, zo hard en lang dat we besluiten om er maar gewoon voor te gaan, want de kans dat het stopt lijkt ons vrijwel nihil. De rivier stroomt over, boomstammen,worden mee gesleurd en het hele dorp staat er foto's van te maken. Dit is dus zeker geen dagelijkse kost. We kunnen jammer genoeg ook niet het hele park in. De watervallen die we willen bekijken zijn niet te zien, doordat we er gewoonweg niet bij kunnen komen. Althans, als we niet met de rivier mee willen worden gesleurd. Op de weg terug worden we zelfs het park uitgehaald door de parkwachters, het zou te gevaarlijk zijn.
Als we eenmaal terugkomen is het echter droog, de rivier is drie meter gezakt en lijkt het allemaal weer zo goed als normaal te zijn. Eigenlijk was deze trip eigenlijk door de regen ook wel erg leuk. Zo zie je een regenwoud als een echt REGENwoud.
We nemen de bus weer terug, snel wat eten, en hup de bus in naar Bangkok.

In Bangkok komen we om 6 uur aan, maar een redelijke slaapplaats vinden duurt nog wel even. Later in de ochtend stappen we voor maar 20 bath in een tuk tuk die ons voor drie uur door de stad rijd bekijken. Deze zijn blijkbaar zo goedkoop, omdat je ook bij kleermakers en juweliers gaat kijken en als je wat koopt krijgen ze geld voor benzine. Om een lang verhaal kort te maken, Levi heeft zichzelf 2 pakken aan laten smeren. Aan het begin van de tour gaan we langs bij een backpackers travel centre.
Hier komen we er achter dat we op op 31 juli al naar Sumatra moeten vliegen en hierdoor maar 1 in plaats van 2 nachten in Bangkok hebben en ook een dag minder in Chiang Mai zullen hebben.
Bangkok by night is heerlijk rumoerig en vlak bij ons hotel is een heel gezellige straat te vinden. Op straat is werkelijk van alles te eten. Levi waagt het hier om schorpioen en sprinkhaan te eten. Sprinkhaan is zeker een aanrader, schorpioen... mwaa niet echt een delicatesse.
De volgende dag beginnen we met een boat trip, waar we veel te veel voor betalen. We zouden een 'kleinere' floating market te zien krijgen. Tijdens de boat trip komen we erachter dat dit maar drie bootjes zijn die toeristishe prullen verkopen, dit was het zeker niet waard.
Met een beetje kut gevoel gaan we naar een hele mooie tempel, struinen wat rond in China Town, maar moeten al weer snel terug voor Levi zijn pakken en later ook al de nachttrein naar Chiang Mai. We hebben een 3-daagse trekking door de jungle geboekt die eigenlijk van start gaat zodra we de trein uitkomen. We hebben een groep met drie Engelsen, drie Duitsers en twee Fransen. Dit blijkt al snel een hele gezellige groep te zijn. We lopen door rijstvelden, over riviertjes, langs steile heuvels en vooral door het echte oerwoud. We slapen in een grote gezamelijke hut, met een klein matje op de houten vloer. De eerste avond slapen we bij een waterval, die ook functioneerde als douche en de tweede avond bij een inheems dorp. De derde dag sluiten we af met een bezoek aan olifanten waarbij een constante stroom van "ahhhh sooo cute!!!" uit Astrid haar mond stroomt. Olifanten en ook baby's, beide zijn: ahhhh soo cute. Als Levi een cent voor elke Ahhh zou krijgen was hij een zeer rijke man geweest.
We mogen ook nog rijden op de olifanten, maar dit brengt toch wel wat gemixte gevoelens met ons mee.
In de avond gaan we nog even heerlijk met onze groep een drankje doen. De volgende dag struinen we wat door de stad, maar brengen we het grootste deel van de dag door met lekker wat lezen en schrijven op een terrasje.
Om 10 uur vliegen we naar Bangkok, daar slapen we vlak bij het vliegveld en de volgende morgen vliegen we om half 10 alweer naar Medan, Indonesië.

PS. We zijn inmiddels al weer bijna een week in Indonesië. De tijd gaat zo snel :o

PPS. We vinden het zo leuk dat jullie dit lezen en ook zulke leuke reacties geven, hierdoor blijven we schrijven! Dankjulliewel hiervoor ;)

• 05 Augustus 2014 - 23:28

Femke:

Ja Astrid en Levi, het is leuk om te lezen wat jullie meemaken te meer omdat we zelf ook op veel van jullie bestemmingen zijn geweest en begrijpen wat jullie ervan vinden ha ha zuipende Engelse zijn niet alleen daar maar op vele plaatsen met 'barren'! Fijne tijd nog XFemke

• 08 Augustus 2014 - 21:22

Yvonne:

Het is fantastisch om te lezen wat jullie allemaal meemaken. Danis mijn vakantie in Spanje maar heeeeel gewoontjes.

• 11 Augustus 2014 - 16:00

Bep Strijbosch:

Lieve Astrid en Levi,

Wat is het toch fijn als je in en uit de douche kunt komen, wel weer een ervaring rijker. Jammer dat Superman niet aanwezig was dan was je zo vrij geweest.
    Wat geniet ik toch van jullie verhalen en hoop dat jullie nog veel leuke dingen beleven.
    Lieverds nog een paar weekjes en dan zit het er alweer op dus dubbel genieten.
    Groetjes en een dikke zoen van oma bebs voor jullie allebij.

• 18 Augustus 2014 - 11:31

Oma Beps:

Lieve Levi,
    Nog een weekje, dan zit je vakantie er weer op.
    Ik heb je wel erg gemist hoor maar 't is toch nog wel snel gegaan,
    En zulke mooie verhalen heb jij verteld.
    Lieverd tot volgende week.
    Een dikke kus van oma Beps, ook een kus voor Astrid.